فن - منوعات

فنانة تروي معاناتها … ابعدت ابني عني بسبب مرضي

فنانة تروي معاناتها … ابعدت ابني عني بسبب مرضي

روت الفنانة المصرية ياسمين غيث تفاصيل معاناتها من أزمتها الصحية التي جعلتها تُبعد عنها ابنها لمدة تسعة أشهر تقريبًا، وذلك بعد خضوعها للعديد من العمليات الجراحية جراء إصابتها بمرض السرطان.

ووثقت غيث صورًا عبر حسابها في “انستغرام” تجمعها بابنها، وعلقت قائلة: “حالة من التعب الجسدي والنفسي عشتها لمدة 9 أشهر؛ وذلك نتيجة العمليات الجراحية التي أجريتها والأوجاع التي عشتها في المستشفيات”.

وأضافت: “كان فيه ابني، ولد عنده 10 سنين، مامته بتعمله 90% من حاجته وبتوديه تمارينه وحصص الرسم بتاعته وفجأه مامي نزلت راحت المستشفى ومش عارفين عندها إيه ولا هترجع إمتى… وده كان عذاب لوحده بالنسبالي وكان أكبر همي، لدرجة إني كنت وأنا لسه بفوق من التخدير ما باقولش غير “مالك”.

وتابعت: “رجع حضني تاني ألف حمد وشكر ليك يا رب وقدّرت نعم ربنا عليا أكتر من الأول تاني (اللهم دِمها نعمة يا رب)، والحياة تصعب عليا أكتر بأوجاع وفحوصات أعيش بيها أكتر وأكتر ولكن يبقى شيء واحد أكيد”.

واختتمت ياسمين غيث حديثها: “ربنا خطته أحسن من ألف خطة بنحطها لنفسنا… مش هنعرف السبب والخطة الأحسن على طول، بس هنعرف في يوم من الأيام”.

وكانت ياسمين غيث تعرضت لأزمة صحية نتيجة إصابتها بالسرطان الذي جعلها تتعرض لعملية فتح الصدر، والتي علقت عليها قائلة: “العملية مكانها صعب والفتح في عضم الصدر ألمه مش طبيعي، بس أي إنسان عادي بيحس بالألم ده بطريقة معينة لكن أنا إيه اللي بيحصل معايا”.

فوشيا

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى